חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

50 שנה לאפולו 11: ללכת על הירח בסלון שלכם

הספריה הנשיאותית ע"ש ג'ון פ' קנדי הוציאה אפליקציית מציאות רבודה שתאפשר לכם "להשתתף" במסע לירח

23.06.2019
קנדי נושא עיניים לכוכבים
קרדיט: באדיבות JFK PRESIDENTIAL LIBRARY

 הספריה הנשיאותית של ג'ון פ' קנדי הוציאה אפליקציית מציאות רבודה לרגל חגיגות היובל לנחיתה על הירח, אפליקציית Moonshot, המוצעת חינם למכשירי אייפון ואנדרואיד, מאפשרת למשתמשים להתהלך על הירח בסלון ביתם.

 

אחרי התקנת האפליקציה, המשתמשים ימקמו תעתיק דיגיטלי של המשגר סטורן 5 בכל מקום שירצו, ואולי גם ישרפו קצת מהדלק שבו כדי לראות איך המנועים פועלים. אבל המשימה עצמה, כמו משימת אפולו 11, לא תתחיל לפני ה-16 ביולי. כמו אפולו 11, גם Moonshot תארך יותר מ-120 שעות ותגיע לשיאה עם הנחיתה על הירח ב-20 ביולי. Moonshot תאפשר שחזור של כל שלבי המשימה בזמן אמת – ומכל מקום. נמל החלל קייפ קנוורל, אז קייפ קנדי, יכול להשתחזר במלואו לנגד עיניכם במטבחון של המשרד או בגן של הילדה.

 

בד בבד, אפליקציית Moonshot משתמשת בחומרי ארכיון כתובים ומצולמים, הן מספרית קנדי והן מנאס"א, והאפליקציה כולה מוגדרת כ"דוקומנטרי של מציאות רבודה". למעשה, פיתוח האפליקציה כלל ראיונות עם חבר צוות אפולו 11 מייקל קולינס, והעתקת הסימולטורים המקוריים של נאס"א. כך, משתמשים יוכלו לנסות את מזלם (ואת זריזותם) בהנחתת רכב הנחיתה הירחי, העיט, על אדמת הירח, וישוו את ביצועיהם לביצועיו של ניל ארמסטרונג.

 

 

הירח בסלון שלכם. ההדמיה כולה נאמנה למציאות. קרדיט: DIGITAS

הירח בסלון שלכם. ההדמיה כולה נאמנה למציאות. קרדיט: DIGITAS

 

בנוסף, מפתחי האפליקציה מציעים למשתמשים ביקור וירטואלי חד פעמי, מה-16 עד ה-20 ביולי, בספריה הנשיאותית של קנדי בבוסטון. המטרה העיקרית של הביקור, כמובן, היא סיור וירטואלי בדגם, בקנה מידה אמתי, של הסטורן 5 המוצב על מדשאות הספריה. בגובה 110.6 מטרים ובקוטר 10.1 מטרים, הסטורן 5 שנשא את האסטרונאוטים לירח הוא המשגר הגדול ביותר בהיסטוריה – שיא שצפוי להישבר רק עם השלמת העבודה על ה-BFR של חברת ספייס אקס.

 

רוצים לקפץ על הירח ולשגע את החתולה? הורידו את האפליקציה למכשירי אייפון כאן ולמכשירי אנדרואיד כאן