חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

49 שנה לאפולו 11: הסרטון החדש של נאס"א יעיף אתכם לירח

19.07.2018

היום לפני 49 שנים, ב-20 ביולי 1969, נחת האדם על הירח במשימת אפולו 11, וזאת הזדמנות טובה להיזכר בפלא הלבנה שלנו – בסרטון חדש ששחררה נאס"א.

 

לכאורה כולנו מכירים את הירח, עוקבים אחר מופעיו השונים, אוהבים לאהוב לאורו החיוור. הירח הוא הגוף השמימי היחיד שאנו מסוגלים להבחין בתווי פניו בעין בלתי מזוינת. אנחנו יכולים לראות מכתשים גדולים והרים. אלו מאיתנו שמחזיקים בטלסקופ או במשקפת טובה יכולים להבחין גם בפרטי פרטים על אדמת הירח.

 

אבל הסרטון החדש ששחררה נאס"א, ברזולוציית 4K, יגרום לכם לראות את הירח באור חדש לגמרי. הסרטון הוא סיור וירטואלי המבוסס על תצלומים מהמקפת Lunar Reconnaissance Orbiter, שמקיפה את הירח מאז 2009 – והוא יעיף אתכם כל הדרך לירח.

 

 

 

בין היתר, הסיור הווירטואלי של נאס"א עוצר באתר הנחיתה של אפולו 17, המשימה המאוישת האחרונה על הירח, ומראה את רכב הנחיתה הירחי, את רכב הנדידה הירחי ואת סימני הנסיעה על אדמת הירח. הסיור גם עוצר במרבצי מי הקרח בקוטב הדרומי, בפסגה האניגמטית של מכתש טיכו ובצד הרחוק של הירח, הנסתר מעינינו תמיד.

 

"וּבִרְאוֹתְךָ כִּי דֶּרֶךְ עוֹד צוֹפָה אֶל הֵלֶךְ", כתב נתן אלתרמן, "וְהַיָּרֵחַ / עַל כִּידוֹן הַבְּרוֹשׁ / אִתָּהּ אוֹמֵר – אֵלִי, הַעוֹד יֶשְׁנָם כָּל אֵלֶּה? / הַעוֹד מֻתָּר בְּלַחַשׁ בִּשְׁלוֹמָם לִדְרֹשׁ?"

 

אז אל תעקרו מלבכם את אהבת הירח. צאו לסיור הווירטואלי של נאס"א, והרגישו כמו מפקד המשימה ניל ארמסטרונג והטייס באז אולדרין, בעודם מחפשים אתר נחיתה בטוח על סיפון רכב הנחיתה האיגל, היום לפני 49 שנים.

 

קראו עוד:

 

 

הועלה על ידי עודד כרמלי ב- 19.7.18