חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הצצה למלון החלל הראשון

10.04.2018

 המלון הזה הוא ברמה אחת מעל כולם, עם הרבה יותר מחמישה כוכבים והמבקרים בו בתחושה מתמדת של ריחוף. אנחנו מתכוונים כמובן למלון החלל המתוכנן של החברה האמריקאית, "אוריון ספאן" (Orion Span), אשר שחררה בימים האחרונים הדמיות הממחישות כיצד הכל ייראה. 

 

אוריון ספאן הודיעה הודיעה כי בכוונתה להשלים בשנת 2021 את בניית מלון החלל הראשון, תחנת החלל "אורורה", ולהתחיל לאכלסו בתיירים כשנה לאחר מכן. המחיר אמנם אינו שווה לכל נפש – חבילת נופש של 12 ימים בחלל תעלה כ - 9.5 מיליון דולר(!) – אבל מצד שני, זה זול משמעותית מהתעריף שקומץ תיירים שילמו בשנים 2001 - 2009 כדי להגיע לתחנת החלל הבינלאומית: בין 20 ל-40 מיליון דולר. במחיר כלולה הכשרה עבור הטיסה לחלל, שאמורה להמשך כשלושה חודשים, במתקני החברה ביוסטון, טקסס.

 

תחנת החלל אורורה- מבט מבפנים

 

 

תחנת החלל אורורה

תחנת החלל אורורה- מבט מבפנים | הדמיה: Orion Span

 

16 זריחות ושקיעות ביממה

 

תחנת החלל אורורה תורכב מיחידת ליבה – גליל באורך של 13 מטרים ובקוטר ארבעה מטרים (לשם השוואה, תחנת החלל הבינלאומית היא באורך 109 מטרים), ובו יהיה מקום לשישה אנשים, מתוכם שני אנשי צוות וארבעה תיירים. תחנת החלל אמורה להיות מוצבת במסלול נמוך סביב כדור הארץ, ובשלב זה לא צוינו החלליות שיאפשרו תעבורת אנשים אל התחנה וממנה. אם כי בהדמיה שפורסמה נראית החללית "סטאר ליינר" של בואינג כשהיא מחוברת אל התחנה. אזור מסוים בתחנה מוקדש למחקר.

 

בנוסף לתיירים (עשירים), תחנת החלל הפרטית תשמש גם למשימות לאומיות של מדינות שיוכלו לשגר אליה צוות, וכן תשמש מעבדה בחלל למחקר וייצור חומרים. פרט חשוב לתיירים הוא אינטרנט מהיר, כך שניתן יהיה להיות בקשר עם כדור הארץ ולשתף תמונות וסרטונים מהחלל עם החברים המקנאים על הקרקע. אחרי הכל, 16 זריחות ושקיעות ביממה, זה לא מעט. 

 

אין זו הפעם הראשונה בה מיזם מסוג מלון חללי עולה על הפרק – וכבר עשרות שנים עולים ויורדים מסדר היום תוכניות דומות. נותר רק להמתין ולראות האם הפעם תתרומם התחנה מלוח השרטוט אל החלל עצמו.

 

 

תחנת החלל אורורה: מלון חלל לעשירים בלבד

 

 

הועלה על ידי טל ענבר ב- 10.4.18