קאסיני מקרבת אותנו עוד יותר לשבתאי והתוצאה- יפהפיה

27.08.2017

במשך 13 שנים שבהם החללית קאסיני מקיפה את שבתאי, היא הספיקה לשלוח כבר מאות אלפי תמונות הכוללות את כוכב הלכת, ירחיו וכמובן, הטבעות המלכותיות שלו. בנובמבר אשתקד החלה החללית בסדרה של צלילות קרובות יותר, שזכו בנאס"א לשם "גראנד פינאלה", כל זאת, לקראת הצלילה האחרונה בהחלט, והאבדנית ללא ספק, אל תוך שבתאי עצמו.

לקראת הצלילה האחרונה אל שבתאי ב- 15 בספטמבר, קאסיני ממשיכה לשדר תמונות מרהיבות של כוכב הלכת היפה במערכת השמש. סדרת חמש הצלילות האחרונות, אותן החלה החללית לפני שבועיים, יספקו למדענים להתקרב לאטמוספרה של שבתאי באופן חסר תקדים, אטמוספרה שעשויה 75% מימן והשאר, בעיקר, הליום.

ענני שבתאי, מ-1.2 מיליון ק
ענני שבתאי, מ-1.2 מיליון ק"מ, נראים כמריחות מברשת בגלל האינטראקציה עם גלי הנוזלים מתחת |NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

טבעות שבתאי | צילום: NASA/JPL-Caltech/SSI/Kevin M. Gill

ירחו של שבתאי, פרומיתאוס, תלוי בתוך טבעת F של שבתאי | צילום: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

טבעות שבתאי
טבעות שבתאי | צילום: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

ב-11 בספט' קאסיני תיעזר בכוח המשיכה של טיטן כדי לנתב עצמה אל תוך שבתאי | צילום טיטאן: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute
ענני שבתאי, מ-1.2 מיליון ק

קראו מדוע לכדור הארץ אין טבעות מרהיבות, מדוע טבעות שבתאי מעולם לא התגבשו לכדי ירחים, והאם ניתן לטוס דרכן?

פורסם: 27.8.17