חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

שוטטו עם גוגל סטריט וויו בתחנת החלל הבינלאומית

23.07.2017

 הערב תוכלו לצפות בתחנת החלל הבינלאומית גם מבחוץ (בשמים) וגם מבפנים. 

 

שיטוט במסדרונות תחנת החלל הבינלאומית שמור בדרך כלל לאסטרונאוטים המרחפים בה ב- 16 השנים האחרונות. אבל עכשיו זה משהו שגם אתם יכולים לעשות באמצעות התוספת של גוגל מהימים האחרונים לגוגל סטריט וויו (Google Street View) וגם לקרוא קצת על הפינות השונות, האוכל, הניסויים המדעיים וכו'. 

 

זו הפעם הראשונה שהממשק של גוגל לרחובות העיר יוצא לחלל בכלל ולמסדרונות תחנת החלל בפרט. לשם כך גוגל שיתפה פעולה עם נאס"א ולפי האסטרונאוט שסייע בצילומים בפועל, תומא פסקה (Pesquet) מסוכנות החלל האירופית, היה זה אתגר לא פשוט ללכוד את המרחב המבולגן הזה בחוסר משקל. 

 

החלו לשוטט כאן.

 

חליפות חלל לפעילות מחוץ לתחנת החלל | צילום מסך מתוך גוגל סטריט וויו

חליפות חלל לפעילות מחוץ לתחנת החלל | צילום מסך מתוך גוגל סטריט וויו

 

 

צפיה ב- ISS בשמים

 

תחנת החלל הבינלאומית היא העצם המלאכותי הגדול ביותר הנמצא מעל פני האדמה. זו תחנת מחקר, לוויין מאויש המקיף את כדור הארץ, שרוחבה כמגרש פוטבול בערך (109 מטר). למי שבכל זאת רוצה לצפות בתחנת החלל הבינלאומית באמת, ולא דרך המסך- יש לכם הזדמנות לעשות זאת הערב בין 21:11 ל- 21:18 בדיוק. 

 

שימו לכם תזכורת כי גם אם אתם בעיר, התנאים הערב יהיו אופטימליים. שאו עיניכם לאופק בכיוון דרום מערב. הנקודה הבהירה בשמים שתלויה שם היא כוכב צדק. ב- 21:11 תפציע נקודה נוספת ותטפס מעלה בכיפת השמים מעל ראשכם עד שהיא תיעלם באופק הנגדי, בצפון מזרח. הנקודה הזו, המרחפת בחלל בגובה 400 קילומטר, היא תחנת החלל הבינלאומית בכבודה ובעצמה, שנראית בשמים בגלל האור שהיא מחזירה אלינו מהשמש. בתוך הנקודה הזו חיים בני אדם! הם עובדים, ישנים והולכים לשירותים, רק בחלל. 

 

ניתן גם להיעזר באפליקציה ISS Detector

 

 

 

מאחורי הקלעים של הפרויקט של גוגל סטריט וויו בתחנת החלל הבינלאומית: