חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

התמונות המפתיעות של תכנית אפולו 11

20.07.2017

 

ארכיון התמונות של תכנית אפולו מכיל כמה צילומים מיוחדים שמספרים את הסיפור מאחורי אחת מהתכניות השאפתניות ביותר בהיסטוריה: שיגור אדם לירח והחזרתו בשלום. לרגל יום השנה לנחיתה על הירח, קבלו כמה תמונות פחות מוכרות:

 

(קרדיט לכל התמונות: NASA Photo)

 

 

ניל ארמסטרונג צועד לסולם החללית

ימים לפני השיגור לירח, ניל ארמסטרונג, לבוש בחליפת החלל שלו, מתאמן בירידה וטיפוס חזרה מנחתת הירח. כאשר בוצעה הנחיתה בפועל, ארמסטרונג הנחית את רכב הנחיתה של אפולו 11 בעדינות כה רבה עד שבולמי הזעזועים ברגלי הכלי לא התכווצו, כפי שתוכנן. לכן, הצעד האחרון שעשה אל פני השטח, ברדתו מהסולם, היה די גדול – למעלה ממטר. צעד גדול לאנושות, צעד לא קטן לניל ארמסטרונג. קראו עוד עובדות מעניינות על הנחיתה על הירח כאן.

 

 

סימולציה עם אופנוע חשמלי חללי

אופנוע חשמלי בעת ניסוי בתוך מטוס מיוחד המדמה כבידה ירחית (שישית מזו של כדור הארץ). בסופו של דבר פותחה עבור האסטרונאוטים מכונית חשמלית, ששלושה מדגמיה הגיעו לירח – במבצעי אפולו 15, 6 ו – 17. אגב – מכוניות אלה הושארו על הירח. לכל המעוניין ימסרו נקודות הציון שלהם- המפתחות בפנים!

 

 

מרגרט המילטון

זו מרגרט המילטון, מנהלת הנדסת התכנה של משימת אפולו 11. מגדל הספרים שהיא עומדת לידה היא עמודי הקוד של תכנת המחשב של החללית. 

 

 

סימולציה בהליכה על הצד

לקראת השיגור לירח נבחנו כל מיני חליפות לחץ ונערכו סימולציות שאמורות לדמות הליכה על הירח. הסימולטור הזה נועד לגבדוק כיצד הגוף מגיב להליכה, קפיצה או ריצה בתנאים אלה. 

 

 

דימוי אמן של נאס

דימוי אמן של נאס"א המדמה את שלב ההמראה מהירח

 

 

טופס מכס ארה

צוות אפולו יצא את גבולות ארה"ב לירח ובאופן מילולי, אפשר לומר שהוא טס לחוץ-לארץ. כששלושת האסטרונאוטים חזרו, הם היו צריכים למלא טפסי מכס כמו כל אדם ששב מחול. זו לא בדיחה: בטופס לעיל מפורט המטען שהם חוזרים איתו, הכולל "אבני ירח, אבק ירח ושאר דגימות ירחיות". 

 

 

ניל ארמסטרונג

ניל ארמסטרונג ניצב ליד מדמה (סימולטור) של חללית הנחיתה של מבצע אפולו. באחת מטיסותיו בכלי זה, חווה אבדן שליטה על הכלי, ונטש אותו באמצעות כיסא מפלט בגובה נמוך. אירוע זה כמעט עלה לו בחייו.

 

 

באז אולדרין נושא ציוד על הירח

האסטרונאוט באז אולדרין נושא בשתי ידיו ניסויים שונים לקראת הצבתם על פני הירח. המשקל על הירח הוא שישית מאשר על פני כדור הארץ. כך כאבי גב לא צפויים בעקבות המשא. תרמיל הגב של אולדרין לא רק מספק לו חמצן לנשימה, אלא כולל גם מערכות קירור לחליפת החלל.

 

 

מייקל קולינס

האסטרונאוט מייקל קולינס, טייס תא הפיקוד של משימת אפולו 11, וחבר הצוות שלא נחת על הירח, באימונים בתוך סימולטור של חלליתו. הוא התאמן גם בהטסת החללית לבדו אל כדור הארץ, למקרה של תאונה או תקלה שתמנע מניל ארמסטרונג ובאז אולדרין לשוב לכדור הארץ.

 

 

 

תא הפיקוד לאחר הנחיתה באוקיינוס

תא הפיקוד של החללית אפולו 11 לאחר הנחיתה באוקיינוס. החללית נחתה במהופך, לכן ניפחו האסטרונאוטים שלושה בלוני אוויר שהפכו בחזרה את החללית. צוותי חילוץ ניפחו סירת הצלה, וסייעו לאסטרונאוטים לצאת החוצה מהחללית. הם לבושים ביגוד מבודד – מחשש שהביאו עמם מהירח חיידקים שונים.

 

רוצים עוד? קבלו 11 עובדות שלא ידעתם על משימת אפולו 11

 

פורסם: 20.7.2017