חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

תחרות סרטים עם קולות מהחלל

16.05.2017

תחרות הסרטים הקצרים, SSFX של אוניברסיטת קווין מארי בלונדון, מזמינה יוצרי סרטים מרחבי העולם לשלב קולות מהחלל בסרטיהם ולהשתתף בתחרות נושאת פרסים בשווי 2,000 ליש"ט. את הסרטים ניתן להגיש עד ה- 3 ביולי 2017. 

 

אמנם יש צדק עם הסלוגן של סדרת סרטי הנוסע השמיני: "בחלל אף אחד לא יכול לשמוע אותך צועק", כיוון שאין אוויר שיישא את גלי הקול. אבל פולסים של של קרינה אלקטרומגנטית, כמו גלי רדיו, אפשר לתרגם לוויברציות של סאונד וכך לשמוע הרבה דברים. גלי הרדיו שפולט כוכב הלכת שבתאי, או אלה שפולט כדור הארץ שלנו, מתורגמים לתבניות קול חלליות משונות. הקולות המוזרים הללו עשויים להוות השראה עבור יוצרי סרטים ועל הדרך, כך מקווים מקימי התחרות, גם להגביר את המודעות ללווייני חישה מרחוק האוספים את הנתונים הללו.

 

יוצרי הסרטים המשתתפים בתחרות צריכים לבחור מתוך אוסף דגימות קול, שעובדו מנתוני אטמוספרת כדור הארץ אשר נאספו על ידי לוויין הסביבה GOES, נתונים שבשגרה משרתים בדרך כלל מרכזים מטאורולוגים בצפון אמריקה. 

 

לעמוד התחרות הרשמי>>

 

ולמי שעוד לא מכיר את ערוך הסאונדקלאוד של נאס"א, הגיע הזמן: לא רק קולות מהחלל ניתן למצוא שם, אלא גם הקלטות של שיגורים ומנועים רבי עוצמי, הקלטות משידורים היסטוריים של אסטרונאוטים מהירח בתכנית אפולו ועוד. 

 

לערוץ הסאונדקלאוד של נאס"א>>

 

ולקינוח: הענק הגדול של מערכת השמש, כוכב הלכת צדק, משמיע קולות הנשמעים לעיתים כמו מוסיקת אמביינט מתוכננת: