חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

מגן פסולת בתחנת החלל הבינלאומית הפך בטעות לפסולת בעצמו

2.04.2017

מזל שהיום כבר לא האחד באפריל, אחרת הדיאלוג בסרטון היה עלול להישמע מופרך. "פגי, אין לי מגן", אמר בחמישי האחרון מפקד תחנת החלל הבינלאומית שיין קימברו לאסטרונאוטית פגי וויטסון, תוך שהוא מתכוון למתקן שאמור היה להיות מותקן בחלקה החיצוני של התחנה ולהגן מפני פסולת חלל. "מה?!" היא שואלת בקשר, "איפה הוא?"

 

את התשובה לשאלתה אפשר היה לזהות בשידור חי של מצלמות תחנת החלל. התברר כי מגן הפסולת השתחרר וריחף מחוץ להישג ידם של האסטרונאוטים ובכך הפך לפסולת בעצמו. 

 

וויטסון, 57, וקימברו, 49, הם שניהם אסטרונאוטים מנוסים. וויטסון עצמה היא שיאנית הליכות החלל בהיסטוריה של הליכות חלל. השניים היו באמצע משימת תחזוקה והתקנה בת 6.5 שעות מחוץ לתחנת החלל, במטרה להכין נמל עגינה לטיסות מסחריות. זו אינה הפעם הראשונה שאסטרונאוטים מאבדים חפצים במהלך הליכות חלל, אך נדיר יותר שאובדים אובייקטים גדולים יחסית (המגן היה בקוטר מטר וחצי ובמשקל 8 ק"ג). 

 

דו"ח סוכנות החלל האירופית שפורסם לאחרונה מעריך כי פסולת החלל הסובבת את כדור הארץ מונה 166 מיליון עצמים במשקל כולל של 7,500 טון. עד שהמגן האבוד יכנס לאטמוספרה ויישרף בה, הוא יצטרף לאוסף הולך וגדל של חלקי טילים, שברי חלליות וציוד אישי של אסטרונאוטים. 

 

 

פורסם: 2.4.17