תמיד חלמתם לעבוד בנאס"א? עכשיו ההזדמנות

בזכות הסכם שחתמה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, יוכלו חוקרים ישראלים להתמחות בנאס"א ולהיות שותפים למשימות מחקר.

10.10.2016
עובדי נאס"א בודקים את מראות טלסקופ החלל ווב | NASA/Chris Gunn
להיות חלק מצוות שמפתח רכב חלל שטס למאדים, להיות שותפה ליצירת מנוע לרכב מחקר שיוצא מגבולות מערכת השמש או לתכנן מערכת שליטה ובקרה לתחנת החלל הבינלאומית – אלו רק חלק ממשימות המחקר שמצפות לחוקרים ישראליים במוסדות המחקר והפיתוח של נאס"א.

בהמשך לתהליך העמקת היחסים בין משרד המדע לנאס"א שמקדם השר אופיר אקוניס מאז כניסתו לתפקיד, נחתם באחרונה הסכם שיתוף פעולה נוסף בין סוכנות החלל הישראלית לבין סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א. ההסכם יאפשר לחוקרים בעלי תואר ראשון או שני להצטרף כחוקרים אורחים במרכזי המחקר של נאס"א בארה"ב במימון למשך כסמסטר. התכנית מיועדת לחוקרים צעירים מצטיינים בתחומי המדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, עם עניין בהתמחות בתעשיית החלל. החוקרים יוכלו להגיש מועמדות לתכנית בקרוב דרך סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע.

שר המדע אופיר אקוניס בירך על ההסכם ואמר "זו עדות נוספת להערכה שלה זוכה המחקר הישראלי ברחבי העולם. עוד ועוד מדינות ומוסדות מחקר מחפשים להדק את שיתופי פעולה עם מדענים ומדעניות מישראל ומבקשים את התרומה הישראלית לקידום המדע".

ההסכם נחתם באחרונה במהלך כינוס החלל העולמי (IAC) בגוודלחרה, מקסיקו, על ידי ראש נאס"א צ'רלס בולדן ומנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר, במעמד מנכ"ל משרד המדע פרץ וזאן. בכינוס, הגדול ביותר בעולם בתחום החלל, השתתפו אלפי נציגים בכירים מעשרות מדינות, בהם אסטרונאוטים, חוקרים, ומנהלי סוכנויות חלל.