חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

חלל על הבר: אירועי שבוע החלל העולמי לקהל הרחב

לכבוד שבוע החלל העולמי, סוכנות החלל הישראלית מזמינה אתכם להרצאות מרתקות בתחום החלל- הבירה עליכם.

9.10.2016
אסטרונאוט
קרדיט: NASA
סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מצטרפת לחגיגות אירועי שבוע החלל העולמי המצוינים השבוע ברחבי העולם ומציעה לקהל הישראלי הרצאות מרחיבות אופקים במגוון נושאי חלל שיתקיימו בברים ברחבי הארץ.  
 
במסגרת האירועים יתקיימו 15 הרצאות מדע פופולארי בתחומי חלל שונים בברים בערים באר שבע, הרצליה, תל אביב, חיפה, קריית חיים וירושלים. רוב ההרצאות יתקיימו הערב (ראשון, 9 באוקטובר), החל מהשעה 20:00 על ידי מרצים מחזית התחום – פרופ' דן כהן, פרופ' פיני גורפיל, פרופ' חיים אשד, פרופ' יואב יאיר, טל ענבר, עדי ניניו גרינברג, מאיר מועלם, רעות סורק ועוד.
 
כיוון ששבוע החלל העולמי הוא השנה בסימן "חישה מרחוק" הקדשנו מספר הרצאות לתחום המרתק הזה, אך נושאים נוספים מככבים גם הם, כמו עידן החלל החדש הכולל מהפיכת מזעור ומרוץ חלל מפתיע, מקומה של ישראל בעידן זה, החיפוש אחר חיים בחלל, סופר-חורים-שחורים שבמרכזי גלקסיות וקיצור תולדות היקום
 
"אנחנו צריכים להיות גאים שישראל היא חלק מהמועדון המובחר של מדינות שלהן יכולות טכנולוגיות ומדעיות מתקדמות גם בחלל", אמר שר המדע אופיר אקוניס. "אנחנו נמשיך לפעול כדי לשמר את יכולותיה ועוצמתה של ישראל בתחום ולהנגיש את התחום לציבור הישראלי כולו".  
 
אירועי שבוע החלל העולמי מתקיימים זו השנה ה-16 ב-73 מדינות במטרה להעלות את המודעות הציבורית לחקר החלל ולתרומתו למחקר, לפיתוח ולרווחת המין האנושי. הנושא העולמי המוביל השנה הוא "חישה מרחוק - מאפשרת את העתיד שלנו". על פי  החלטת עצרת האו"ם, מצוין שבוע זה בכל שנה בין התאריכים הסמליים - 4 באוקטובר - שיגור הלוויין הראשון לחלל -  עד 10 באוקטובר - יום חתימתה של אמנת החלל באו"ם המסדירה את הפעילות האנושית והמחקרית בחלל. במהלך השבוע מתקיימים אירועים חינוכיים וציבורים רבים בעולם. נוסף על שבוע החלל העולמי, מציינת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע גם את שבוע החלל הישראלי המתקיים בכל שנה בסוף ינואר לזכר אילן רמון.