חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הסטארטאפ הישראלי NSLComm שיגרה בהצלחה לוויין אינטרנט זעיר

הלוויין בעל האנטנה המתקפלת שוגר כחלק מתוכנית לשגר מאות לוויינים שיספקו אינטרנט ברחבי העולם עד 2023

5.07.2019
הדמיית הלוויין NSLSat-1. קרדיט: באדיבות: NSLComm
הדמיית הלוויין NSLSat-1. קרדיט: באדיבות: NSLComm

הלוויין בעל האנטנה המתקפלת שוגר כחלק מתוכנית לשגר מאות לוויינים שיספקו אינטרנט ברחבי העולם עד 2023

 

חברת ההזנק הישראלית NSLComm מחממת מנועים: ביום שישי (9.7.19) בשעה 8:42 שעון ישראל, לאחר ארבע שנות עבודה, שיגרה החברה את לוויין התקשורת NSLSat-1 - הלוויין הראשון כחלק ממערך לוויינים זעירים, חזון שאפתני לחבר לאינטרנט מקומות נידחים ברחבי העולם. לפי התוכנית הלוויין הראשון, ששוגר מרוסיה על גבי משגר סויוז, ישהה במסלול נמוך סביב כדור הארץ במשך חמש שנים. הוא קטן מלווייני תקשורת טיפוסיים אך עתיד לספק קצב נתונים מרשים יחסית - 1.5 ג'יגה-ביט לשניה, לעומת 20 מגה-ביט בלוויינים בגודל זהה.

 

אחד היתרונות הבולטים של NSLSat-1 הוא האנטנה הייחודית שהוא נושא, הבנויה מפולימר ייחודי, חומר גמיש המאפשר לה להתקפל ולחסוך במקום בעת השיגור. בחלל היא נפרשת באופן המאפשר למקסם את יכולות השידור עד פי 100 ביחס ללוויינים באותו גודל. החיסכון בגודל ובמקום עשוי להוזיל את לווייני תקשורת הנתונים עד פי עשרה. 

 

לצד הוכחת היתכנות, שתאפשר לחברה למכור את האנטנה שפיתחה ליצרנים, החברה, הנתמכת על ידי סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, הצהירה על חזון שאפתני ביותר: שיגור 30 לוויינים עד 2021 ומאות לוויינים עד 2023, על מנת לפרוש רשת לוויינים שתספק תקשורת גלובלית במהירות גבוהה. זו עשויה לשמש את התעשייה הצבאית, תחום הספנות, האינטרנט של הדברים (IoT) ותחומים נוספים. 

תגיות: