חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

סוכנות החלל הישראלית תתמוך במיזם החללית הישראלית לירח של SpaceIL בסכום של עד 7.25 מיליון ש"ח

10.10.2018
סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מודיעה היום (ד') על אישור תמיכה בגובה של עד 7.25 מיליון ש"ח במגוון פרויקטים טכנולוגים פורצי דרך של עמותת SpaceIL - פרויקט הדגל של הנחתת החללית הישראלית הראשונה על הירח, שצפויה להיות משוגרת בחודשים הקרובים. סכום זה מצטרף לכ-2 מיליון ש"ח שכבר הושקעו בפיתוחים שסייעו לעמותה בתחילת דרכה. התמיכה תינתן למגוון פרויקטים של העמותה כגון: המחקר המדעי על הירח, פעילויות חינוכיות בבתי ספר ותחרויות בנושא החלל.
 
בתוך כך, עמותת SpaceIL מעדכנת היום כי בימים אלו נמצאת החללית בשלבים מתקדמים של ניסויים, הבוחנים את עמידתה בתנאי הסביבה המאתגרים בחלל. הניסויים מתבצעים במעבדות מפעל החלל של התעשייה האווירית. עד לשלב זה כל הניסויים שבוצעו הושלמו בהצלחה. כמו כן, לאחרונה הודיעה ספייס-אקס, חברת השיגור ל-SpaceIL, על דחיית השיגור במספר שבועות, לתחילת 2019. עם הנחיתה על אדמת הירח, תצטרף ישראל למועדון המצומצם של המדינות שהגיעו להישג זה- שלוש סך הכל, המעצמות ארה"ב, רוסיה וסין. במסגרת המשימה המדעית, תמפה החללית את המגנטיות של אזורים שונים בירח כדי להעמיק את ההבנה בכל מה שידוע לנו על היכולת של עולמות קטנים לקיים שדה מגנטי.
 
"מיזם פיתוח ושיגור החללית של SpaceIL  לירח יקנה למדינת ישראל יתרון בחקר החלל ובפיתוח טכנולוגיות חלל" אמר היום שר המדע אופיר אקוניס. "עם כניסתי לתפקיד התחייבתי למצוא דרך שהפרויקט המדהים הזה ימשיך להתקיים וכעת מימשנו את ההבטחה. הפרויקט צפוי לקדם את החינוך של ילדים ונוער למדעים ולטכנולוגיה ולקדם את המחקר המדעי על הירח והוא מעורר גאווה לאומית רחבה". 
 
התמיכה בעמותה תכלול לדוגמא מימון הניסוי המדעי שבמסגרתו תמדוד החללית את השדה המגנטי על הירח, הרצאות בבתי ספר, פעילויות חינוכיות כגון "השמים הם לא הגבול", אליפות סייבר, תוכניות העשרה במרכזים מדעיים והאקתון ירח.