חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

אירועי שבוע החלל העולמי נוחתים בחיי הלילה של ישראל

26.09.2017
שבוע החלל העולמי 2017 בסימן גילוי עולמות חדשים בחלל
שבוע החלל העולמי 2017 בסימן גילוי עולמות חדשים בחלל
 
בואו לגלות עולמות חדשים: הסטארטאפים שעבורם השמיים הם לא הגבול, עתידנות בחלל מפי הרובוט, חיים על כוכבים אחרים ואיפה אי.טי. באירועי שבוע החלל העולמי של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע שיתקיימו בחול המועד סוכות יהיה ניתן להאזין ללא תשלום להרצאות על חלל בברים וליהנות מתצפיות כוכבים, עמדות מציאות מדומה ועוד. האירועים יתקיימו ב-4 ערים: תל אביב, באר שבע, חיפה וירושלים. 
 
בין האירועים: סדרה של סטרט-אפיסטים יציגו את הפיתוחים שלהם בתחום החלל;  הרצאה אינטראקטיבית על היקום; הרצאה מפי רובוט שיסביר על יישוב החלל העתידי, מעליות חלל, הקמת מושבות במאדים; הרצאה מפי רופא חלל על הפיזיולוגיה של הגוף בחלל והאם אפשר ללדת בחלל; ואף הרצאה אודות חוצנים.  בנוסף, הציבור יוכל לחוות טיסה בחלל בהיכל פלנטריום דיגיטלי, לתצפת על כוכבים, לראות ולהרגיש שיגור לחלל, לצפות בסרטי חלל וליהנות מתצוגת דגמי לוויינים. 
 
אירועי שבוע החלל העולמי מתקיימים זו השנה ה-17 ב-73 מדינות, בהן ישראל, במטרה להעלות את המודעות הציבורית לחקר החלל ולתרומתו למחקר, לפיתוח ולרווחת המין האנושי. על פי  החלטת עצרת האו"ם, מצוין שבוע זה בכל שנה בין התאריכים הסמליים - 4 באוקטובר - שיגור הלוויין הראשון לחלל -  עד 10 באוקטובר - יום חתימתה של אמנת החלל באו"ם המסדירה את הפעילות האנושית והמחקרית בחלל. נוסף על שבוע החלל העולמי, מציינת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע גם את שבוע החלל הישראלי המתקיים בכל שנה בסוף ינואר לזכר אילן רמון. 
 
פרטים נוספים:
מתי זה קורה: בישראל ההרצאות והפעילויות יתקיימו במהלך חול המועד סוכות, 5 באוקטובר עד 10 באוקטובר בשעות הערב
למי זה מיועד: בוגרים 
איפה זה קורה: האירועים יתקיימו בברים ברחבת העיר העתיקה בבאר שבע, שכונת פלורנטין בתל אביב, העיר התחתית בחיפה ובירושלים. 
לפרטים על כל הפעילויות והאירועים, כנסו לעמוד שבוע החלל העולמי.