חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

בדרך לירח: סוכנות החלל תשקיע 7.5 מיליון במיזם SpaceIL

29.06.2017
הדמיית החללית SpaceIL
הדמיית החללית SpaceIL
סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה תגדיל את ההשקעה במיזם החלל הטכנולוגי-חינוכי SpaceIL‎, כך החליט היום שר המדע אופיר אקוניס. הסוכנות תשקיע 7.5 מיליון ש"ח בשנתיים הקרובות, סכום אשר מצטרף ל-2 מיליון ש"ח שכבר השקיע בשנים האחרונות. 
 
לדברי השר אקוניס: ״הדגל הכחול לבן על הירח יהיה הישג אדיר למדינת ישראל, למדע שלנו, לטכנולוגיות ולתעשיית החלל המצוינת שלנו, ולא פחות חשוב גם יקדם את החינוך למדעים״.
 
השר שוחח עם יו"ר עמותת SpaceIl מר מוריס קאהן והודה לו על תרומתו והתמיכה במיזם. לדברי קהאן, "ישראל היא מעצמה של ידע ומידע. יש לעודד את הדור הצעיר ללימודי מדע ומתמטיקה ולשמש דוגמה אישית שאין גבול ליכולת ולרצון האנושי. בכוונתי להמשיך להשפיע ולתרום להפיכת ישראל למעצמה שעיני העולם מביטות בה בקנאה ובהערכה".
 
סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע היתה מהגופים הראשונים שהשקיעו במיזם עוד בשלב הרעיון. נציין כי על פי כללי התחרות של גוגל, גובה ההשקעה הממשלתית במיזם מוגבל. 
 
עמותת SpaceIL הגיעה לגמר תחרות Google Lunar X Prize, המבטיחה פרס של 20 מיליון דולר לקבוצה שתצליח לבצע 3 משימות: להנחית בנחיתה רכה חללית בלתי מאוישת על הירח, לנוע 500 מטר על פני הירח, ולשלוח חזרה לכדור הארץ תמונות ווידאו בחדות גבוהה. מטרת העמותה לעודד את הדור הבא בישראל ובעולם לבחור במקצועות מדע, הנדסה, טכנולוגיה ומתמטיקה. אם תזכה בתחרות, מתכוונת העמותה להקדיש את כספי הפרס לטובת קידום המדע והחינוך המדעי בישראל.