חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הלוויין ונוס ישוגר בקיץ 2017

הלוויין הישראלי למטרות איכות סביבה, פרי שיתוף פעולה בין סוכנויות החלל הישראלית והצרפתית מבסס את ישראל בחזית טכנולוגיית החלל בעולם

1.02.2017
הדמייה של לוויין החישה מרחוק, ונוס
הדמייה של לוויין החישה מרחוק, ונוס
השלמתו של הלוויין הישראלי הראשון למטרות סביבה, ונוס (VENμS), מתקרבת לסיום לאחר שהלוויין עבר בהצלחה שתי בדיקות קריטיות שהוכיחו את יכולתו לעמוד בתנאי החלל הקיצוניים. ונוס, פרויקט הדגל של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, נבנה בשיתוף סוכנות החלל הצרפתית (CNES) במתקני התעשייה האווירית לישראל. שיגור הלוויין מתוכנן ליוני 2017 על גבי משגר צרפתי. 
 
שר המדע אופיר אקוניס אמר כי "מדובר בשלב משמעותי לקראת שיגור הלוויין האזרחי הראשון של ישראל. ללוויין תהיה תרומה משמעותית לקידום החקלאות, הסביבה, המחקר והיכולות הטכנולוגיות של ישראל". 
 
לוויין "ונוס", לוויין החישה מרחוק הישראלי הראשון לצרכים אזרחיים, מיועד לניטור שדות וחלקות אדמה מהחלל למטרות מחקרי סביבה, ניטור מצב קרקע, צמחייה, ייעור, חקלאות, איכות מקווי מים ועוד. "ונוס" מצויד במצלמה מיוחדת שיכולה לקלוט פרטים על פני כדור הארץ בעלת 12 אורכי גל, בהם גם פרטים שאינם נראים לעין. הלוויין יצלם שטחים עצוּמים ויספק עשרות תמונות מדי יום שכל אחת מהן תציג כ-700 קמ"ר. הלוויין מצויד במערכת הנעה חשמלית חדשנית מתוצרת רפאל לתחזוקתו במסלול. 
 
 

Venµs_image poster_v2_041111.jpg

הדמייה של לוויין החישה מרחוק, ונוס
הדמייה של לוויין החישה מרחוק, ונוס
 
 
באחרונה השלים הלוויין בהצלחה שלב קריטי של בדיקת עמידות לתנאי חום וקור קיצוניים השוררים בחלל, בדיקה שנעשתה בתא ואקום תרמי. לפני כן עבר הלוויין בהצלחה בדיקה קריטית נוספת של עמידות לתנאי שיגור הכוללים בין היתר תנאים קיצוניים של רעידות ורעש אקוסטי. 
 
שיגור הלוויין מתוכנן ליוני 2017 מגיאנה הצרפתית באמצעות משגר של החברה הצרפתית "אריאן-ספייס". הלוויין ישקול 265 ק"ג בעת השיגור וייכנס למסלול מסונכרן שמש בגובה של 720 ק"מ בתוך יומיים מהשיגור.
 
"אנו גאים לעמוד בחזית טכנולוגיית החלל ולקחת חלק במשימה המדעית של ונוס", אמר מנכ"ל ונשיא התעשייה האווירית לישראל יוסי וייס. "השלמת סדרת הבדיקות היא צעד נוסף לשיגור המתקרב שיאפשר למאות מדענים סביב העולם לחקור ולבחון את משאבי כדור הארץ". 
 

 

תגיות: