חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

נציגי משרד המדע וסוכנות החלל השתתפו בוועידת האו"ם לחלל בדובאי

במסגרת הביקור בחנו בכירים בתחום החלל מרחבי העולם שיתופי פעולה במטרה לנטר בעיות סביבה עולמיות, מחסור צפוי במזון ועוד.

24.11.2016
דובאי והאיים המלאכותיים ממבט הלוויין | NASA
דובאי והאיים המלאכותיים ממבט הלוויין | NASA
מנכ"ל משרד המדע, פרץ וזאן, ומנהל סוכנות החלל הישראלית, אבי בלסברגר, חזרו היום מביקור מיוחד בדובאי בתחום החלל.  במסגרת הביקור השתתפו בוועידה לבכירים בתחום החלל של האו"ם מכל העולם שמארגן UNOOSA – המשרד לענייני חלל של האו"ם. 
 
בוועידה שהתקיימה לאורך השבוע, בין ה- 20 ל- 24 בנובמבר, החלו לגבש את היעדים של הארגון ל- 15 השנים הקרובות. רוב היעדים שנבחנים כעת עוסקים בנושאי קיימוּת, שיתוף פעולה בין-לאומי בהנדסת חלל, במחקר ובשיתוף מידע בפרויקטים בחלל. מאה הנציגים בוועידה, שהגיעו מכעשרים מדינות – בהן יפן, סין, צרפת, איטליה, גרמניה וארה"ב – שמו דגש מיוחד על  חשיבות טכנולוגיות לחישה מרחוק על כדור הארץ כדרך לניטור ולקבלת מידע על הסביבה ועל האוכלוסייה. באמצעות שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות חישה מרחוק, יהיה ניתן לנטר בעיות סביבה עולמיות, מחסור צפוי במזון, מעקב אחר מצבורי מינרלים, התרעות על זיהום אוויר ועוד. 
 
נציגי ישראל, וזאן ובלסברגר, הצהירו שישראל מצטרפת  למגמות אלה ותפעל להגביר את שיתוף הפעולה בין מדינות ובין ארגונים בינלאומיים בתחומים אלו. בין היתר, סקרו למשתתפי הוועידה את התרומה הישראלית האפשרית לנושא - הלוויין הישראלי-צרפתי "ונוס" שישוגר בשנה הבאה וינטר חקלאות וזיהומי אוויר מהחלל. נציגי הסוכנות הציגו גם את תכנית לבניית הלוויין "שלום" שנמצאת בבדיקה עם סוכנות החלל האיטלקים לבניית לוויין מתקדם. מידע שיגיע מלוויין זה יוכל לסייע בזיהוי מחצבים וזיהומים בקרקע באיכות שטרם נראתה כמותה.   
 
בוועידה הוצגה גם סוכנות החלל החדשה של דובאי שלה פרויקטים מתקדמים בתחום החלל בהשקעה תקציבית גדולה.