חינוך לחלל
arrow-left
תוכניות חינוך

כנס חינוך לחלל ע"ש רונה רמון

כאחד מאירועי הדגל השנתיים של שבוע החלל הישראלי, כנס חינוך לחלל ע"ש רונה רמון חושף אנשי חינוך לפעולות המתקיימות בארץ ובעולם בתחום חינוך החלל

lesson Image
כנס רמון לחינוך וחלל | צילום: מוטי זאבי
השנה, כנס החינוך לחלל ע"ש רונה רמון 2024 יתקיים זו השנה ה-12, במסגרת שבוע החלל הישראלי. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך יש להירשם מראש. 
 
מאז שנת 2012, כנס חינוך לחלל ע"ש רונה רמון לחינוך לחלל הוא הוא אחת מגולות הכותרת של שבוע החלל הישראלי, המתקיים מדי שנה בסוף ינואר-תחילת פברואר, סמוך ליום נפילתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון. הכנס מעלה על נס את ההישגים והמשיכה של האדם אל החלל והוא מתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית, קרן רמון ומשרד החינוך. מטרת הכנס היא לחשוף אנשי חינוך העוסקים בקידום החינוך המדעי והטכנולוגי ולימודי כדור הארץ והיקום למידע מקצועי, חידושים ולפעולות המתקיימות ברחבי הארץ והעולם בנושא חלל וחינוך. 
 
מדי שנה מוזמנים מנהלי מחוזות, מנהלי בתי-ספר, מפקחים, מורים ומחנכים להאזין למגוון הרצאות קצרות ומרתקות בתחום הנושא הנבחר, מפי מרצים מומחים, אסטרונאוטים ומובילי חינוך, וליהנות מפעילויות חינוכיות חוויתיות וחדשניות שניתן ליישמן במערכת החינוך.
צפו בכנס חינוך לחלל ע"ש רונה רמון 2022
-

שידור כנס חינוך לחלל 2022:

 

לצפייה בכל סדנאות הכנס>>

הרצאות אסטרונאוטים בכנס רונה רמון לחינוך 2020
-
הרצאתו של האסטרונאוט ומנהל נאס"א לשעבר צ׳ארלס בולדן:
 
הרצאתו של האסטרונאוט וסגן מנהל סוכנות החלל היפנית (JAXA) קואיצ'י וואקטה:
קול קורא להגשת מועמדות למיזם חינוכי בתחום החלל בכנס 2020
-

כנס חינוך וחלל ע"ש רונה רמון-  הינו אחד מכנסי החינוך המובילים בישראל המתקיים מזה שמונה שנים בהובלה של סוכנות החלל הישראלית, קרן רמון ומשרד החינוך במסגרת שבוע החלל הישראלי. סביב הרצאות אורח של מומחים בעלי שם עולמי מישראל ומהעולם, כלים ויישומים חדשים בתחום החינוך לחלל, מתכנסים מדי שנה אנשי חינוך ואנשי מקצוע מתחום החלל מרחבי הארץ. מטרת הכנס היא להציע כר פורה עבור המשתתפים לחילופי רעיונות, חשיפה והיכרות עם מתודות, תוכניות לימוד ופרויקטים חינוכיים מובילים מרחבי הארץ. המשתתפים בכנס נחשפים לא רק למיזמים חינוכיים, אלא גם להישגיה הענפים של מדינת ישראל בתחומי החלל, התעשייה והמחקר. 

השנה אנו פותחים את דלתות הכנס להצגה של מיזמים מובילים ופורצי דרך בתחום החינוך לחלל.

 

למידע נוסף והרשמה>>

קול קורא להגשת מועמדות לעיצוב כרזות לתערוכה בכנס רמון לחינוך 2019
-

מעצבים? יצירתיים? תחום החלל מסקרן אתכם? בואו להעביר מסר באמצעות כרזה בתערוכה אינפוגרפית בכנס רמון לחינוך וחלל!

 

מטרת כנס החינוך והחלל ע"ש רונה רמון היא לחשוף את ציבור האנשים העוסקים בקידום החינוך המדעי והטכנולוגי ולימודי כדור הארץ והיקום, לחידושים ולפעילויות המתקיימות ברחבי הארץ והעולם בנושא חלל וחינוך. זאת, באמצעות הרצאות וביתנים של מחנכים מובילים ומומחים בתחומי החלל.

 

כנס חינוך וחלל ע"ש רונה רמון ה-8 יתקיים השנה בתאריך 30.1.2020, יום חמישי, משעות הצהריים ועד שעות הערב. הנושא השנתי הנבחר לכנס, הינו "למה חלל: כלכלי, טכנולוגי, חינוכי" תוך התמקדות בשלושה תחומיים מרכזיים- טכנולוגיה, כלכלה וחינוך והשראה.

 

אנחנו מחפשים מעצבים שברצונם לקחת חלק מעיצוב כרזות אינפוגרפיקות לתערוכה. מהי אינפוגרפיקה? אינפוגרפיקה הינה- הדמיית נתונים בעיצוב גרפי להעברת מידע שלא ניתן להעביר בפשטות ובמהירות דרך טקסט. כולל מידע מופשט כמו נתונים וקונספטים.

 

דוגמאות לרעיונות אינפוגרפיקות בנושא הכנס:

  • אינפוגרפיקה בנושא טכנולוגיות: טכנולוגיות  שנוצרו עבור החלל ומשמשות בחיי היום יום,
  • אינפוגרפיקות בנושא הכלכלי: נתונים אודות מדינות שונות בעולם השקעה בחלל לעומת החזר כספי מהשקעה זו.
  • אינפוגרפיקות בנושא השראתי: האנשים המשפיעים בעולם בתחום החלל.

 

תערוכת אינפוגרפיקות הנבחרות תוצג בכנס רמון לחינוך וחלל ע"ש רונה רמון ולאחר מכן תונגש למחנכים בכל רחבי הארץ להורדה וכן תועבר להצגה במוסדות חינוך בכל רחבי הארץ.

 

לפרטים נוספים והגשת מועמדות:

  • פורמט הגשה: ההצעות תוגשנה בפורמט דיגיטלי בלבד – קבצי PDF או JPEG, ברזולוציה שתאפשר הדפסה איכותית בגודל A5. ניתן להגיש יותר מהצעה אחת
  • הגשת מועמדות בטופס המקוון הבא  עד תאריך 15/12/2019
  • לפרטים נוספים: מאיה גולן, קרן רמון  mayag@ramonfoundation.org.il

 

תכני כנס רמון לחינוך וחלל 2019
-

צפו בכל הרצאות כנס רמון לחינוך וחלל 2019:

 

 

 

 

סיכום כנס רמון לחינוך וחלל 2018
-
קול קורא להגשת מועמדות למיזם חינוכי בתחום החלל בכנס 2018
הרצאת אסטרונאוט בכנס רמון לחינוך וחלל
הרצאת אסטרונאוט בכנס רמון לחינוך וחלל

האם מתקיים בבית ספרכם מיזם ייחודי בתחום החלל?

האם תלמידכם שותפים לפעילות ייחודית, פורצת דרך, מעוררת השראה?

האם אתם חשים שיש לכם מה לחדש למורים אחרים הפועלים בתחום?

 

אם תשובתכם לשאלות הנ"ל היא חיובית, אתם מוזמנים לשתף אותנו ואת משתתפי כנס רמון לחינוך וחלל 2018 במיזם שלכם.

 

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, קרן רמון ומשרד החינוך שמחים להזמינכם לכנס החינוך והחלל שיתקיים ביום רביעי, ט"ו בשבט, 31 בינואר 2018 במרכז הארץ משעות הצהרים ועד הערב (פרטים מדויקים על מקום הכנס ימסרו בהמשך). 

 

מטרת הכנס לחשוף את ציבור האנשים העוסקים בקידום החינוך המדעי והטכנולוגי וקידום לימוד מדעי כדור הארץ והיקום לחידושים ולפעולות המתקיימות ברחבי הארץ והעולם בנושא חלל וחינוך. זאת, באמצעות הרצאות וסדנאות של מחנכים מובילים ומומחים בתחומי החלל, בדגש על הצגת מגמות, מתודות תכניות ופרויקטים מובילים בארץ ובעולם. 

 

במסגרת הכנס תינתן אפשרות, לאיש/ת חינוך נבחר/ת, במה להצגת מיזם מוביל שעוסק בקידום תחום החלל במערכת החינוך הפורמאלית או הבלתי פורמאלית. 

 

המיזם יוצג באמצעות הרצאת TED שאורכה 7 דק' , מלווה במצגת ערוכה וברורה. 

 

הנכם מוזמנים להציע את השתתפותכם להצגת המיזם בכנס.

 

תנאי סף להגשת המיזם: 

  • המיזם קשור לנושאים בתחום החלל 
  • טווח גילאים רלוונטי בו הופעל המיזם הינו ג'-ט'
  • המיזם פועל ויושם במלואו לפחות שנה אחת 
  • המיזם מובל ע"י צוות בית הספר/ הארגון החינוכי 
  • המיזם משלב למידה התנסותית ולמידה תאורטית. 
  • המיזם הינו פורץ דרך , חדשני ומלהיב. 

 

הגשת מועמדות בטופס המקוון עד תאריך 21.12.17

 

לפרטים נוספים: מאיה גולן , מנהלת תחום חינוך לחלל בקרן רמון 

קול קורא להגשת מועמדות מרצים בכנס 2017
-
כנס רמון לחינוך וחלל. הבמה שלכם
כנס רמון לחינוך וחלל. הבמה שלכם

אנשי חינוך, יזמי חינוך - הנכם מוזמנים להגיש את מועמדותכם ולהיות חלק ממרצי הפאנלים בכנס רמון לחינוך וחלל השישי, שיתקיים ביום חמישי, 2 בפברואר 2017. 

 

כמדי שנה, במסגרת הכנס יתקיימו סדנאות מעשיות בנות כ 30 דקות, העוסקות בחידושים פדגוגים מדעיים וטכנולוגיים ומתודות הוראה בנושאי חינוך לחלל. הסדנאות יתקיימו במספר סבבים למספר מוגבל של עד כ- 40 איש בכל סדנא. הנכם מוזמנים להגיש מועמדותכם כמרצים בפאנל הסדנאות. 

 

הגשת מועמדות מייל. 

יש לצרף פרטים אישיים ותקציר ההרצאה ו/או הסדנה. 

קול קורא להשתתפות בתערוכת כנס 2017
-
תלמידים שהשתתפו בתערוכת כנס רמון לחינוך וחלל
תלמידים שהשתתפו בתערוכת כנס רמון לחינוך וחלל

משתתפי כנס רמון לחינוך וחלל השישי, שיתקיים ביום חמישי, 2 בפברואר 2017, מוזמנים להגיש את מועמדותם להשתתפות בתערוכת החלל שתתקיים בכנס. 

 

כמדי שנה, כנס רמון לחינוך וחלל יכלול תערוכה של מיזמים חינוכיים מובילים בתחומי החלל המייצגים מגוון פדגוגיות הוראה בנושאים הקשורים ללימודי החלל. המיזמים הינם תוצרים של תכניות חינוכיות, מחקרים ותחרויות המתקיימות במערכת החינוך בבתי ספר ובאשכולות הפיס.

 

מטרת התערוכה היא לשתף מורים ואנשי חינוך בהזדמנויות להוראה מכוונת תוצר ולפדגוגיות מגוונות בהוראת לימודי כדור הארץ והיקום, בדגש על חקר החלל.

 

הנכם מוזמנים להציע את השתתפותכם בתערוכת החלל ולהציג מיזמים, מחקרים וניסוים בהם משתתפים תלמידי בתי ספר יסודי, חטיבת ביניים ותיכון בבתי ספר ובאשכולות פיס.

 

תלמידים שהשתתפו בתערוכת כנס רמון לחינוך וחלל

 

הקריטריונים המרכזיים לבחינת הצגת הפרויקטים בתערוכה :

  • דיוק מדעי וטכנולוגי
  • גיוון בפדגוגיות להוראת נושא החלל
  • חדשנות
  • היתכנות ליישום בבתי ספר נוספים  (במידה ומדובר בפרויקט של מדגים טכנולוגי)
  • שילוב הפרויקט בקהילה
  • התרומה החברתית ערכית של המיזם
  • עדכניות (לתחומי מחקר ופיתוח הנעשים בעולם)
  • איכות התוצר ואסתטיקה של המיצג

 

את ההצעות להשתתפות בתערוכה יש לשלוח בטופס המצורף לא יאוחר מיום ראשון ה' חשוון תשע"ז 15.11.2016. מהרו להירשם: גודל התערוכה מוגבל וכבכל שנה יזכו להציג בתערוכה עד כ 12 הצעות נבחרות בלבד. 

 

לתשומת לבכם; בתערוכה עצמה יכולים להשתתף רק כ 3 – 4 תלמידים המייצגים את הקבוצה יחד עם המורים המלווים את הפרויקט. מפאת מגבלת מקום, אין אפשרות להזמין את כל חברי הקבוצה אשר לקחו חלק במיזם. המציגים בתערוכה יאיישו את הביתן שלהם לכל אורך הכנס.